מינוי מנכ"ל חדש: מחלוקת חריפה בין הרבניים הראשיים

    גורמים בלשכת הרב לאו זעמו על העובדה שהועדה מתכנסת להחליט על מועמד בלא להגיע להסכמה מוקדמת. וטענו להתערבות פוליטית של שר הפנים דרעי
    איתי גדסי 1 Comment on מינוי מנכ"ל חדש: מחלוקת חריפה בין הרבניים הראשיים

    בניגוד לדעת הרה"ר הרב לאו: ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל הרבנות הראשית החליטה: משה דגן הוא המועמד • בלשכת הרב לאו זועמים: "גם אלי בן דהן ידע לא למנות מנכ"ל בלי להתייעץ עם הרבנים"

    הרבנים הראשיים לישראל צילום: יעקב כהן
    גורמים בלשכת הרב לאו זעמו על העובדה שהועדה מתכנסת להחליט על מועמד בלא להגיע להסכמה מוקדמת. וטענו להתערבות פוליטית של שר הפנים דרעי
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל הרבנות הראשית החליטה הערב (רביעי) להמליץ על משה דגן כמועמד ראוי למנכ"ל הרבנות. ובמקום השני יהושע ישי, וכפי הפרסום היום באתר 'קול חי'.

    קודם לכן אחר הצהרים התקיימה ישיבת ועדת האיתור לבחירת מנכ"ל לרבנות הראשית לישראל. שלל שמות נזרקו לחלל האוויר במהלך החודשים האחרונים, כדי למצוא מועמד מוסכם על ידי שני הרבנים הראשיים לישראל, ולמנות מנכ"ל לרבנות.

    סערה התחוללה במהלך ישיבת הועדה, בעת שדעתו של הראשל"צ הגר"י יוסף הובאה, לאחר שהוא שוחח בטלפון עם ועדת האיתור ואמר כי "משה דגן הוא מועמד שלי, בן תורה ואיש מקצוע, אסור להשאיר את הרבנות בלי מנכ"ל", זאת בעוד הרה"ר הגר"ד לאו הציע מועמדים אחרים, בהם הרב ז'ילבר כהן לתפקיד, עובדה  שגרמה לנציג הרב לאו בוועדה עו"ד דורון טאובמן לעזוב את הישיבה בניסיון לפוצץ את הישיבה.

    קודם לכן, גורמים בלשכת הרב לאו זעמו על העובדה שהועדה מתכנסת להחליט על מועמד בלא להגיע להסכמה מוקדמת. וטענו להתערבות פוליטית של שר הפנים אריה דרעי.

    בעקבות התנגדותו של הרב לאו, יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני פנה לשר דרעי, וביקש ממנו שלא למנות מנכ"ל לרבנות הראשית בכפייה ובניגוד לדעתו של הרב הראשי האשכנזי.

    מנגד, ‏ח"כ מיהדות התורה אמר לאתר 'קול חי' על התנגדות הרב לאו לדגן כי "הוא יודע על זה שבועיים כמו כולנו. מה הוא נזכר עכשיו? כשהועדה מתכנסת הוא מגלה שיש מועמד?", אמר בזעם.

    מלשכת הרב לאו נמסר בעניין כי "כל מועמד, ראוי ככל שיהיה, צריך להתמנות בתיאום והסכמה בין הרבנים הראשיים, ולא במחטף חד צדדי. אין כאן עניין אישי כנגד מועמדותו של משה דגן או מועמד אחר, אלא עיקרון מובן וברור שהיה מוסכם עד עתה גם על הראשון לציון, מינוי מנכל לרבנות הראשית צריך להיעשות בתיאום מלא בין שני הרבנים".

    קודם לכן אמרו מקורבי הרב לאו כי "גם אלי בן דהן ידע לא למנות מנכ"ל בלי להתייעץ עם הרבנים, לכן הוא לא מינה. הוא כיבד את הרבנים. אבל עכשיו כנראה יש פה משהו אחר. זה שטכנית זה תחת שר הדתות זה משהו אחד, אבל כולם יודעים שמי שאמור לתת את הטון זה הרבנים הראשיים".

    דוברו של דרעי ברק סרי מסר לאתר "קול חי" כי "שר הפנים אריה דרעי, לא מעורב במינוי מנכ״ל הרבנות. יש ועדה שבוחרת, בראשות מנכ״ל משרד הפנים עודד פלוס וכל השאר הם דברי רכילות לא רציניים".

    מקורבי השר דרעי אמרו הערב כי "כולנו מכבדים את הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, ומבקשים מכל הגורמים בסביבתו ושלא בסביבתו להפסיק לבזותו. ועדת האיתור היא שתבחר את מנכ״ל הרבנות הראשית וכדאי שכולם יאפשרו את הליך המינוי התקין. שאף אחד לא יהלך אימים".



    1 תגובות

    מיין תגובות